Jur Samec

11 Feb 09 21:00 > 27 Feb 09 22:00 KOKONI - III
Tolmačenje kokonov: Aja Vesna Ginovska; Jerica Jerala, pesnica; Romina Ponti, glasbenica

KOKONI Jura Samca so zapredki, ki so prekrili njegova likovna dela v različnih fazah dokončanosti. Znotraj njih so ustvarjeni idealni pogoji, ki dopuščajo verjetnost, da se nekdaj iz njih izlušči popolno likovno delo... In tudi, če se to ne bo zgodilo, to ne bo tragična izkušnja, saj je avtor v prvi fazi poskrbel, da je KOKON kot celota, še vedno objekt znotraj likovnih zakonitosti in se ne zadovolji zgolj z močno konceptualno noto še enega prikaza v javnosti. Vzpostavljen je paradoks; ko se s skrivanjem razgali jedro- ne samo kreatorju, ampak tudi opazovalcu, ki za to ne potrebuje neke silne koncentracije, da se zave svojih lastnih nedokončanih del ... Aja Vesna Ginovska

Kokoni imajo potencial začetka in hkrati razbohoteno življenje v notranji kulminaciji. Poudarek je na slikarskem procesu, zaustavitvi le-tega na neki točki in reinterpretaciji (likovnega) stanja. Hkrati pa hotena nedokončanost pomeni odprtost strukture za intervencije novih lastnikov kokonov. Intelektualna premisa je združena z interaktivno naglašeno igrivostjo. Izrazito angažirana umetniška drža – za svobodo umetniškega izraza, problematizacija predstavitve v galerijskem prostoru, kako se približati občinstvu, trženje umetnosti in tako naprej – je v tej postavitvi še vedno na stopnji osebne izpovedi, kot izrazita refleksija. Opazovanje in branje likovnega organizma v ambientalni postavitvi Jura Samca je apel za odpiranje prostora eksperimentu in fluidnemu svetu idej. Ina Širca (O Kokonih - II.)

Jur Samec se je rodil 1. avgusta 1974 v Ljubljani, 2004 diplomiral iz smeri slikarstvo na Šoli za Risanje in Slikanje, Visoki strokovni šoli v Ljubljani pri prof. mag. Mladenu Jernejcu in prof. dr. Jaka Bonča. Ukvarja se s slikarstvom v tehniki kolaža in akrila. Predvsem ga zanima razmerje med »globino« in »plitvino« površine, ki narekuje izražanje v dveh dimenzijah. Ker ves čas čuti potrebo po komunikaciji z gledalcem in vstopu slikovne površine v prostor vidi svoja dela kot slike objekte, ki jih uporablja za medij v komunikaciji z gledalcem. S svojimi posegi v likovna dela želi predvsem na eni strani izražati svoje emocije in senzacije, na drugi strani likovnega medija pa vzpodbujati gledalčeve. Trenutno se ukvarja s konceptom Kokoni-zamisli-zapredki.